جهان گردی

جاذبه های گردشگری شهر رم

 

کولوسِئوم در رم

کولوسِئوم یکی از شناخته شده ترین آثار باستانی جهان و دیدنی های واجب رم است.

کولوسِئوم بزرگترین تماشاخانه  در امپراتوری رم بوده است.

قدمت این بنای عظیم آن بین 70 تا 80 سال پس از میلاد مسیح می رسد.

 

میدان سِنت پیتِر در رم

یکی از ویژگی های قابل توجه شهر رم این است که در داخل خود یک کشور کوچک را نیز جای داده است. دولت مستقل واتیکان در داخل شهر رم قرار دارد و از جمله مهم ترین اماکن مذهبی جهان شناخته می شود. میدان سِنت پیتِر واقع در واتیکان مکانی نمادین است که رویدادهای مهمی در آن رخ داده است.

 

کلیسای سِنت پیتِر در رم

کلیسای سِنت پیتِر یکی از برجسته ترین بناهای مذهبی جهان و نیز از جمله مقدس ترین کلیساهای کاتالویک در بین پیروان این مذهب است. این بنا از دوره رنسانس به یادگار مانده و در انتهای روبروی میدان سِنت پیتِر قرار دارد و نمای خارجی آن مزین به مجسمه هایی از مسیح و حواریون است.

همچنین این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای جهان است.

 

معبد پانتِئون در رم

معبد پانتِئون یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی رم است که در سال 118 پس از میلاد مسیح به دستور امپراتور هادریان ساخته شد. این بنا که فرسایش زمان را خیلی خوب تاب آورده است.

 

آب نمای ترِوی در رم

کمتر آب نمایی در جهان است که به اندازه این آب نما هنرپردازی شده باشد. آب نمای ترِوی را نیکولا سالوی در سال 1762 ساخت و از معروف ترین آب نماهای دنیاست.

 

انجمن رمی در رم

انجمن رمی یکی از مهم ترین بقایای تاریخی ایتالیاست که در گذشته مرکز زندگی عمومی و سیاسی رمی ها بود. در اینجا می توانید از معابد، میادین و طاق های مختلفی مانند معابد زحل، تیتوس و وِستا و همچنین طاق سِوِروس بازدید کنید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا