جاذبه های گردشگری

مرداب هسل در مازندران

مناطق شمال ایران به دلیل جاذبه های طبیعی مانند جنگل، دریا، رودخانه ها، دریاچه ها و … همیشه مورد استقبال گردشگران بوده است.

مرداب هسل در دل جنگل و در کنار روستای طلاجو شهرستان چالوس قرار دارد. هسل به معنای آب راکد و ساکن است.

این مرداب در هر فصل از سال زیبایی خاص خود را دارد.

در فصل بهار و تابستان جلبک هایی که بر روی مرداب هستند به رنگ سبز دیده می شوند و جنگل نیز باطراوت است. با شروع فصل پاییز رنگ این جلبک ها به قرمز و نارنجی تغییر پیدا می کند و مناظر جنگل نیز رنگارنگ می شوند. این رنگ ها در کنار درختان بلند جنگل زیبایی حیرت انگیزی به وجود می آورند. بنابراین در هر فصل سال که از مرداب هسل بازدید کنید غرق زیبایی مناظر آن خواهید شد. پیشنهاد میکنیم دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید تا بتوانید مناظر بکر و شگفت انگیز این منطقه را ثبت کنید.

توجه داشته باشید داشتن کفش مناسب پیاده روی الزامی است چرا که بخشی از مسیر را بایستی پیاده روی کنید.

میزان آب این مرداب در فصول مختلف سال تغییر می کند. در فصل پاییز بیشترین حجم آب را دارد و از اواخر زمستان تا تابستان حجم آب آن کم می شود. در کل عمق آب از 2.5 متر تا 10 متر تغییر می یابد.

جهت اقامت می توانید در در روستای در روستای سینوا یا طلاجو اقامت داشته باشید و یا اگر اهل کپ زدن و اقامت در طبیعت هستید، در اطراف مرداب کمپ بزنید و یک شب خاطره انگیز را سپری کنید. توجه داشته باشید تجهیزات کمپ مانند چادر، لباس مناسب فصل، کیسه زباله و دیگر وسایل ضروری را همراه خود داشته باشید.

همچنین یک پارک جنگلی به نام پارک جنگلی فین در نزدیکی مرداب وجود دارد که امکاناتی برای کمپ دارد مانند آلاچیق، سرویس بهداشتی، میز و نیمکت و …

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا