ایران گردی

معرفی درکه تهران

منطقه درکه تهران منطقه ای ییلاقی و یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران است که مناسب پیاده روی، طبیعت گردی و کوهنودی می باشد.

درکه در شمال غرب تهران قرار دارد و گزینه مناسبی برای گذراندن یک روز تعطیل در دل طبیعتی زیباست. این محله در امتداد رودخانه درکه واقع شده است.

مسیر درکه نیاز به کوهپیمایی دارد و پیمایش این مسیر همراه استشمام هوای مطبوع و دل انگیز، شنیدن صدای آب، طبیعت سرسبز، مناظر زیبا و شنیدن صدای پرندگان قطعا برایتان لذتبخش خواهد بود.

درکه به معنای دره کوچک است که از دو کلمه “ دَرِ” مخفف دره و کلمه “که” علامت تصغیر تشکیل شده است.

درکه در منطقه کوهستانی قرار دارد و بهترین زمان برای رفتن به این منطقه بهار و تابستان است که آب و هوا مطبوع و خنک است. در فصل پاییز و زمستان نیز به این منطقه بروید اما بایستی لباس گرم و وسایل موردنیاز این فصل را همراه خود داشته باشید.

قدرمت این دره به 800 سال قبل می رسد و مقبره امام ‌زاده سید محمد والی که از نسل امام سجاد (ع) است در این منطقه قرار دارد.

آدرس درکه به شرح زیر است که می توانید با وسایل حمل و نقل عمومی و یا ماشین شخصی خود را به این منطقه زیبا برسانید.

 تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، بعد از میدان دانشگاه، خیابان درکه

در این منطقه رستوران ها و مغازه های متعددی وجود دارد، همچنین محلی های منطقه درکه میوه های باغ های خود را به فروش می رسانند.

مکان های دیدنی در درکه وجود دارند از جمله بوستان درکه، پارک کوهسار، جنگل کارا، رودخانه درکه، قله چین کلاغ، پناهگاه پلنگ چال و امامزاده سید محمد والی.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا